דואר אלקטרוני

השאלות והתשובות הכי נפוצות בעולם האתרים והאינטרנט

ניסיתי לרכז עבורכם כמה שיותר שאלות ותשובות ששאלו אותי במהלך השנים, ואני מקווה שתמצאו כאן תשובה לשאלה שלכם,
אם לא – תמיד תוכלו לפנות ולשאול אותי.

שירות הדואר האלקטרוני, כשמו כן הוא – שירות לקבלה ושליחת דברי דואר, כיוון שמדובר בשירות אלקטרוני ניתן לשלוח מכתבים הכוללים טקסט וקבצים בלבד.

בדומה לשירותי שליחת המכתבים ודברי הדואר שאנחנו מכירים מהעולם האמיתי, בו רוב המכתבים והחבילות נשלחות באמצעות חברת "דואר ישראל" (או ע"י חברות שילוח אחרות), השליחה נעשית מכתובת פיזית אחת לכתובת פיזית אחרת.

גם בעולם הדיגיטלי יש מי שמספק את השירות של שליחת מכתבים בין אדם אחד לאחר.
הכתובות המשמשות לשליחה וקבלת מכתבים בשירות הדואר האלקטרוני בנויות בצורה קבועה:
[email protected]
משמאל לימין –
name – בד"כ יהיה שם או כינוי של בעל התיבה – בדומה לשם שלכם על נייר המכתבים.
@ – כרוכית (או בשם המוכר יותר – שטרודל) – מפריד בין השם לספק השירות.
domain.xxx – כתובת הדומיין דרכה ניתן לזהות מי מספק את השירות, בדומה לכתובת המגורים שלכם או של הנמען.

כיום קיימים מגוון שירותי דואר חינמיים ושרותים בתשלום, אפרט יותר על האפשרויות והמשמעויות בהמשך.

קיום ישנם מגוון חברות המספקות שירות דואר אלקטרוני בחינם, השירות ניתן בחינם כל עוד המשתמש מסכים למגבלות השירות, למשל:

  • שם התיבה יהיה בהתאם למה שזמין במערכת ולא נתפס על ידי גורם אחר.
  • כתובת הדומיין תהיה הכתובת של בעל השירות (מה שמופיע אחרי @) ולא ניתן לשנות אותה.
  • הצגת פרסומות.
  • נפח תיבה קטן.

 

שירותי דואר חינמיים הכי מוכרים כיום הם של החברות הגדולות:

  • Google – @gmail.com
  • Yahoo – @yahoo.com
  • Walla – @walla.co.il / @walla.com
  • Russian mail – @mail.ru

שירותי דואר אלקטרוני בתשלום מאפשרים לצאת ממגבלות החברה המספקת את השירות ובכך ליהנות משירות דואר כמעט ללא מגבלות, למשל:

  • הדומיין (מה שמופיע אחרי ה-@) הוא השם של הדומיין האישי.
  • ניתן לבחור איזה שם שרוצים לתיבה, יש תלות רק בשמות התיבות שקיימות בחשבון.
  • אין פרסומות.
  • שטח אחסון גדול יותר.

 

אבל קצת היסטוריה – מתנצל מראש…
בעבר, רוב המשתמשים שהיו עם תיבת דואר עם שם הדומיין הפרטי, היו משתמשים ב-2 אפשרויות נפוצות:

  • שירות דואר באמצעות חבילת האחסון – השירות היה ניתן דרך חברת אירוח האתר בד"כ, וניתן היה להשתמש בחיבור התיבה במכשירים שונים באמצעות פרוטוקול POP3 / IMAP
    שירותים אלה הם שירותים בסיסיים לשליחה וקבלת מיילים בלבד לתוך יישום שמציג את הודעות הדואר (כמו למשל Outlook).
  • שירות דואר באמצעות שרת ייעודי וייחודי – בד"כ חברות גדולות היו רוכשות שרת מיוחד שהיה בתוך בית העסק או בחוות השרתים, השרת היה מוגדר ומנוהל על ידי צוות ה-IT של החברה ועליו היה מותקן ומוגדר כל שירות הדואר של הארגון.
    שירות זה אפשר חיבור ליישומים חיצוניים כמו סנכרון יומן, אנשי קשר והודעות.
    אפשרות זו הייתה בד"כ יקרה מאוד שכן צריך צוות תפעול, שרת ורישיונות עבור השרת ועבור כל משתמש.

 

במהלך השנים – נהיה יותר ויותר יקר להחזיק שירות דואר אלקטרוני בתוך העסק, בעיקר בעקבות הוספת מערכות נלוות כמו סינון ספאם, רישיונות נוספים, מערכת ניתור וחסימת פריצות ועוד…

בשלב מסויים חברות גדולות כמו Google, Microsoft ועוד, החליטו לאפשר לרכוש שירות דואר דרכם בתשלום סימלי (והוא באמת סמלי), עבור שימוש בחתיכה משירות הדואר שלהם עם כל האפשרויות של שירותי הדואר המוכרים משרת הדואר הפרטי שהיה בעבר.

שירות דואר חינמי הוא טוב ונחמד, אך הוא אינו ממותג (עם שם הדומיין הפרטי שלך) והוא מוגבל, הוא בד"כ מתאים לאנשים פרטיים.
כבעל עסק, המיתוג הוא אחד הדברים החשובים לגרום לאנשים להכיר אותך טוב יותר.
למשל אם כתובת האתר שלנו היא atar.co.il, בתקשורת מול אותו אתר אינטרנט – הייתי מצפה לקבל מיילים מכתובת הדומיין הזו – למשל – [email protected], ולא מכתובת מייל שמסתיימת ב – gmail.com או walla.co.il.

אני כאן...
השאירו פרטים ואחזור אליכם.
במה אוכל לעזור היום?
אני כאן...
השאירו פרטים ואחזור אליכם.
במה אוכל לעזור היום?