איחסון / אירוח אתרים

אתר אינטרנט הוא כמו בית עסק לכל דבר, רק במקום מקום פיזי הוא דורש מקום וירטואלי, אי שם בעניים. כיום ישנן שתי צורות אירוח מוכרות:

אפשרות 1 – אירוח על גבי *שרת ייעודי – שרת כזה מחייב חומרה חזקה, בחלק מהמקרים רישיונות מיוחדים, אירוח **בחוות שרתים, ***רוחב פס וכו', כל דבר המוזכר ברשימה זו עולה כסף, ולא מעט… וזה עוד לפני שהתחלנו את ההקמה של האתר.
שרת מסוג זה משרת אך ורק לקוח אחד – ובד"כ מדובר על פרויקט או אתר אחד בלבד.

אפשרות 2 – אירוח על גבי שרת שיתופי – כשמו כן הוא – שרת אחד שמכיל בתוכו כמות של משתמשים, הוא יכול לספק שירות עבור שניים או שלושה לקוחות, ואפילו 500 לקוחות, ככל שיש יותר לקוחות המקבלים שירות מאותו שרת – כך גם יכולת המענה של אותו שרת לכולם – במידה והוא שרת חזק המשתמשים לא ירגישו בעיות, אך במידה והשרת לא מתוחזק או אינו מתאים לכמות הלקוחות שהוא משרת – השירות יהיה בהתאם.

אחרי שהבנו קצת מה זה שרת, ומה ההבדלים (בגדול) בין שרת ייעודי לשרת שיתופי – בואו נדבר על שירותי האירוח שאני מספק.
את האתרים שאני בונה, אני מארח על גבי שרת ייעודי, כיוון שאני לא איש שרתים, ואני רוצה לספק ללקוחות שלי שקט מלא שהאתר שלהם יהיה ב-99.9% מהמזמן זמין – אני משתמש בשירותים של חברת Cloudways שזו כל המטרה שלה – לספק שרתי אירוח לאתרים עליהם ניתן להתקין אתרים שונים, וכיוון שאני מנהל את השרת, אני יודע בכל זמן נתון מה מצבו, ואם יש צורך בטיפול כזה או אחר – וכמובן שיש לצידי צוות של מומחים שזמינים 24/7.
וכך גם נושא העלויות מתחלק בין כלל הלקוחות שלי, כולם נהנים משרת ייעודי, לא עמוס, ומתאים לפעילות של כולם.

מלבד היכולת של ניהול השרת – כל אתר הוא עולם בפני עצמו – ולכן תחזוקה וניהול ברמת השרת אינה מספיקה – עם הניסיון, הזמן והידע שצברתי – ראיתי שחשוב גם להתייחס לכל אתר בפני עצמו, לכן על כל אתר שאני מאחסן אצלי באופן מיידי אני מכניס ****למערכת ניטור אוטומטית ותחזוקה שוטפת.
בואו נדבר על זה רגע – אתר אינרטנט או עמוד נחיתה שנמצאים ברשת יכולים להישאר באותו מצב שנים על גבי שנים, אך בעודם נשארים במקום – כל שאר המערכות מסביב עוברות שינויים, נוצרים איומים חדשים ותמיד יש סיכוי שבשלב מסויים האתר פשוט לא יעלה כמו שצריך או לא יעלה בכלל.
האתרים שאני בונה – מבוססים על מערכת קוד פתוח שנקראת WordPress – וכיוון שמדובר על מערכת *****קוד פתוח, יש הרבה אתגרים בשמירה על אבטחת המידע ואבטחה על המערכת כולה. להבדיל ממערכת *****קוד סגור שהסיכוי שתהיה חדירה לקוד האתר או המערכת הוא יחסית נמוך (אבל קיים).

במסגרת השירות שאני מספק – מלבד התחזוקה השוטפת של השרת, כל אתר עובר לפחות פעם בשבוע את כל העדכונים הנדרשים, גיבוי לילי שנשמר לחודש ימים, ואחת לחודש נשמר גיבוי אחד במערכת חיצונית – כל זה נעשה על מנת להבטיח שאם יקרה משהו – אוכל תמיד להחזיר את המצב אחורה למספר נקודות.

* שרת – מחשב פיזי שמותקן בצורה ספציפית לתת שירותים ומענה לסוג ההתקנה שבוצעה עליו, בד"כ מחשבים אלה יהיו מחוברים לאינטרנט בחוות שרתים.
** חוות שרתים – מבנה פיזי שמכיל בתוכו המון שרתים מסודרים בתוך ארונות, כל אחרון או חלק מארון משולם על ידי לקוח ורק לו הגישה לאותו שרת, כל ארון מחובר באמצעות כבל לאינטרנט על מנת לאפשר למשתמשים להגיע לשרת בתוך אותו ארון באמצעות האינטרנט.
*** רוחב פס – כיוון שאינטרנט עובד על הורדת מידע והעלאת מידע – נדרש להגדיר כמה מידע יכול לעבור על אותו כבל שמחובר לשרת – כולם מכירים את זה כמהירות הורדה או העלאה – Download / Upload – ברשת האינטרנט הביתית, וגם בחוות השרתים ככל שתשלם יותר – רוחב הפס יהיה גדול יותר, ותוכל להעביר כמות מידע גדולה יותר בפחות זמן.
****מערכת ניטור – הינה מערכת רובוטית שבודקת בזמן אמת כל X זמן האם אתר זמין – וזאת על ידי ערכים מסויימים, במידה והאתר או הערך שבחרנו לא קיים, מתקבלת התראה – כמו למשל במערכת האזעקה – אם יש פורץ שנכנס לנכס שלנו – מקפיצים את כל הגורמים הרלוונטיים.
***** קוד פתוח וקוד סגור – כל אתר, יישומון, תוכנה וכו' שאנחנו נחשפים אליהם – בנויים באמצעות קוד שמפתח כתב.
אותו קוד יכול להיות פתוח לשימוש הציבור – כך שכל אחד יכול להשתמש בקוד לצרכיו האישיים וזה באישור וברישיון המפתח.
דוגמה מוכרת היא מערכת ההפעלה של טלפונים חכמים אשר פועלים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד – את המערכת הזו אנחנו רואים בכל מיני צורות שונות במכשירים שונים, למשל סמסונג, וואוי, שיואמי ועוד.
לעומת קוד סגור – שבמקרה הזה הקוד נשאר בידי המפתח או החברה המפתחת, בדר"כ הקוד עובר הצפנה – כך שאדם אחר לא יוכל לקרוא אותו ללא קוד המפתח, ואין אפשרות להגיע לליבת המערכת ללא גישה נכונה, הגישה היחידה היא הגישה אותה מספקת חברת הפיתוח לאזורים או ליכולות מסויימות של המערכת – אנחנו יכולים לראות את זה למשל במכשירי אייפון או אייפד של חברת אפל שאת המערכת שלהם לא תוכלו לראות על מכשירים אחרים שהם לא של החברה.

אני כאן...
השאירו פרטים ואחזור אליכם.
במה אוכל לעזור היום?
אני כאן...
השאירו פרטים ואחזור אליכם.
במה אוכל לעזור היום?