בניית אתרים

אני תמיד אוהב להתייחס לבניית אתר כמו אל בניית עסק פיזי, היום ברור לכולם שכשפותחים עסק שרוצים שהוא יהיה עסק מצליח – מסתכלים על הכל, החל מצבע הקירות והאווירה הכללית שרוצים שתיהיה לאותו מקום, ועד דלת הכניסה לאן ואיך היא נפתחת, עולם בניית האתרים עובד כמעט אותו דבר – יש הרבה אלמנטים שצריך להתייחס אליהם ולתת את הדעת, ויש דברים שברור שצריכים להיות בצורה מסויימת.

בתהליך העבודה שלי עם הלקוחות, אני משתדל תמיד להקביל את עולם המושגים שלי לעולם מושגים מוכר ופשוט, ככה קל יותר להגיע להחלטות, ואפילו קל יותר להרגיש חלק ממשי מתהליך בניית האתר.


אני משער שכבר שאלתם את עצמכם את השאלה הבאה "בונה אתרים זה לא אותו דבר כמו מפתח אתרים?"
זו אכן שאלה קריטית וחשובה – אני מגדיר את עצמי כבונה אתרים, אני משתמש במערכות קיימות שמפתחים אחרים פיתחו – ומתאים אותם לצרכים של הלקוח, לצרכים שלכם. עבור רוב האוכלוסיה בניית אתר באמצעות הכלים הקיימים מספיקה, כיוון שבניית אתר לרוב לא דורשת מנגנונים מורכבים או התחברות למערכות חיצוניות.
פיתרון זה של בנייה על מערכות קיימות מוזיל משמעותית את בניית האתר.
אם נקביל את זה לעולם בניית עסק אמיתי – בונה אתרים משתמש בקיר בנוי, יודע להגדיל או להקטין אותו בהתאם לנדרש, וכבר יכול לצבוע אותו.

לעומת זאת – מפתח אתרים לא משתמש בקוד שמישהו אחר בנה כבסיס לבניה של האתר, הוא כותב את הקוד בעצמו, מה שמאפשר לו להיות בלתי מוגבל, ולעשות כל מה שהלקוח רוצה, וזה יכול להתבטא בבניית דברים מיוחדים וכאלה שלא נראו באתרי אינטרנט, וזה יכול להתבטא בהתחברות למערכת מיוחדת שממנה שולפים או מציגים מידע.
בפיתוח אתר בעזרת מפתח אתרים הרבה פעמים ניתקל במצב שנצטרך להחליט מה קורה במצב כזה או אחר.
פיתרון זה של פיתוח מאפס – הרבה פעמים יהיה יקר וכמו שציינתי קודם, לרוב לא נדרש.
אם נקביל את זה לעולם בניית עסק אמיתי – מפתח אתרים יודע להכין קיר על ידי עירבוב מלט, חצץ, מים ויכול לבנות קיר בכל צורה שהוא רק רוצה.


בראשית עולם האתרים והאינטנרט הצליחו להציג למשתמש מידע בצורה שהוא יכול לקרוא ולהבין אותה, באותה תקופה המשתמש לא נדרש לבצע פעולות באתר או להיות חלק פעיל ממנו והיה קל לדעת אם אנשים צופים באתר שלך או לא כי זה בשניה הפך להיות שיחת היום, ככל שעבר הזמן גדלה כמות האתרים, הרעיונות לאתרים והיכולות שאפשר לעשות באמצעות אתר אינטרנט, וככל שעלה הביקוש, כך גם גדל חוסר הידע של מה שהמתשמים עושים באתר.
אנסה להסביר את זה אחרת – כשאתם פותחים עסק קטן בעולם האמיתי, שבוא אתם רואים בכל זמן נתון איפה כל אחד נמצא קל לכם להבין שהדברים עובדים והם עובדים בצורה נכונה או לא.
ככל שהעסק שלכם גדל, אתם מגדילים אותו גם פיזית, אולי גם פותחים סניפים – ואז כבר יותר קשה לכם לעקוב ולהיות כל הזמן עם היד על הדופק בכל מקום.
אז מה אתם עושים? מתקינים מצלמות, מגייסים מנהל וצוותים לכל סניף ומנהלים את הכל מחדר בקרה אחד שיודע לתת מענה לכל אחד מהסניפים.

בעולם אתרי האינטרנט גם יש מערכות כאלה – כלים למדידה ואנליזה – כלים אלה מסייעים לבעל האתר להבין טוב יותר כמה משתמשים נכנסו אליו לאתר, באילו עמודים הם ביקרו, אילו פעולות הם ביצעו וכו'.
למשל, הרבה פעמים כאשר אנחנו רואים שיש הזמנות או פניות מהאתר, ואנחנו משערים שזה הכי טוב שנקבל, כלי המדידה והאנליזה יאפשרו למנהל האתר להבין טוב יותר כמה אנשים היו סה"כ, וכמה אנשים ביצעו רכישה בפועל, ואם יש הפרשים גדולים מידי – צריך לבחון את התהליכים במערכת, בין אם מדובר על עיצוב לא נכון, מיקום שגוי של אלמנטים, אולי יש תקלה וכו', אך רק באמצעות כלים אלה תמיד ניתן להיות עם היד על הדופק ולראות בעיניים שלכם מה קורה עם העסק שלכם.

במסגרת השירות שאני מספק – כל אתר או עמוד נחיתה שצריכים להופיע ברשת האינטרנט אני מחבר לכלי המדידה והדיווח החינמיים של גוגל – רשת החיפוש הגדולה ביותר בעולם, אותם כלים שאולי יצא לכם לשמוע את השמות שלהם הם:

  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • Google Tag Manager

כלים אלה עוזרים למנהל האתר לראות מה קורה למשתמשים באתר, היכן הם מתקשים ומה קורה בזמן אמת, לצד כלים נוספים שמאפשרים לראות בצורה פשוטה האם יש תקלות או שגיאות שונות באתר.

אני כאן...
השאירו פרטים ואחזור אליכם.
במה אוכל לעזור היום?
אני כאן...
השאירו פרטים ואחזור אליכם.
במה אוכל לעזור היום?